Friday, March 6, 2015

Pekeliling II: Bantu Kami Untuk Berkembang

Café Buku '+Tidak Selain Buku' kini dalam Fasa I. Kami baru bermula setelah beberapa siri perbincangan diadakan.

Tentu langkah pertama, adalah membeli dan mengumpul buku-buku terpakai dan nadir (rare), yang merangkumi beberapa subjek dan genre. Pemfokusan kami adalah dalam genre sejarah, kesenian, falsafah, agama, kesusasteraan, ketamadunan, buku kanak-kanak, juga bahan percetakan yang unik serta buku-buku “rare”.

Café Buku ‘+Tidak Selain Buku’ membeli, menjual, dan mentaksir-nilai buku-buku lama, autograf, foto-foto bersejarah, bahan bercetak, dan apa sahaja bentuk karya seni asli.

Kami berminat untuk membeli apa-apa sahaja yang termasuk dalam kategori di atas, bermula dari sebuah buku sehinggalah kepada keseluruhan isi perpustakaan peribadi tuan-tuan sekalian, juga apa sahaja yang wujudnya di zaman moden sehinggalah ke zaman klasik seawal Socrates dulunya.

Pernah terdetik untuk mengosongkan rak-rak buku milik tuan-tuan semua? Ada sebarang hajat untuk menjual khazanah buku-buku lama milik tuan-tuan semua? Tuan-tuan boleh membantu kami berkembang dengan menjualkannya kepada kami.

Ini bukan tawaran main-main. Kami bersedia membuat lawatan ke rumah dan perpustakaan tuan-tuan semua secara percuma, meliputi seluruh negeri di Semenanjung (termasuklah Sabah & Sarawak!).

Kami bersedia dan bermurah hati memberi tawaran harga yang berpatutan dan menguruskan hal-hal teknikal mengenai proses pengeluaran dan penghantaran seluruhnya.

Kami juga menerima dan membeli sebarang barangan yang disebut di atas yang dibawa ke kedai kami semasa waktu pejabat (sila hubungi terlebih dahulu wakil kami jika tuan-tuan ingin membuat sebarang pertemuan dan tawaran).

Kami sangat berbesar hati untuk menerima tawaran itu!

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment